Sabtu, 20 Ogos 2011

Suboh ke20 membentuk sinergi




Rindu dengan masjid yang ramai jamaah. Rezeki dapat mengantikan Us Khairy Abdullah. Bertemu sahabat us suhaimi, us ridwan, us hasan fadli dan us maliki. Mereka adalah Imam di masjid tersergam indah ini. dari wajah mereka tergambar kesungguhan 10 hari berbaki. malam tadi us Hasan fadli mengimami qiam di sini. 

Ana tanya ustaz ridwan " berapa juz anak dah hafaz" dia menjawab " dah 16 hjuz kini jadi imam di puchong" teringat along di MIA dan Angah di RTA semoga mereka berdua terus suksess dalam hafazan. Hanya 3-4 tahun sahaja di target untuk menjadi hafiz dan hafizah. Abah ummi selalu mendoakanAmeen 

Pagi setelah berkuliah suboh bersama jemaah Masjid Muqarrabin Tasek Selatan. Tajuk Piala Taqwa :sejauh mana".. terasa indah bersalaman dengan jamaah apabila tamat sambil berselawat yer ternyata kepuasan ruh adalah segalanya bernama 'Spritual Hapiness'

Samy Yusuf semasa remajanya

Pagi ini juga tetiba teringat sahabat Ateh Zuhairi dan pesanan dalam fb bahawa antara lagu yang cukup bermakna dalam hidupnya ialah Lagu 'MAKE ME STRONG' oleh Samy Yusuf.

...Ya rabb, menitis airmata bercucuran pabila saya menghayati llirik ini..benar sahabatku..terima kasih atas sebuah ukhuwwah ini.

Lagu ini merupakan sinonim denagn pencarian diri ini.
Hari terus bermakna..
Ya rab, fasyhad..




MAKE ME STRONG-by SAMI YUSUF

Saya tahu saya menumnggu
Menunggu sesuatu
Sesuatu yang berlaku kepada saya
Tetapi menunggu ini datang dengan
Ujian dan cabaran
Tiada apa-apa dalam kehidupan adalah percuma
Saya ingin yang entah bagaimana
Anda akan beritahu saya keluar dengan kuat
Bahawa pada hari itu saya akan ok
Tetapi kita tidak akan tahu sebab
Itu bukan cara ia berfungsi
Membantu saya mencari jalan saya


Tuhanku menunjukkan saya betul dengan yang salah
Berikan saya cahaya membuat saya kuat
Saya tahu jalan yang panjang
Membuat saya kuat
Kadang-kadang ia hanya terlalu banyak
Saya rasa saya telah hilang sentuhan
Saya tahu jalan yang panjang
Membuat saya kuat
Saya tahu saya menunggu
Kerinduan untuk sesuatu
Sesuatu yang hanya diketahui oleh saya
Menunggu ini mula dengan
Ujian dan cabaran
Kehidupan adalah satu misteri
Saya ingin yang entah bagaimana
Anda akan beritahu saya keluar dengan kuat
Bahawa pada hari itu anda akan memaafkan saya
Tetapi kita tidak akan tahu sebab
Itu bukan cara ia berfungsi
Saya mohon belas kasihan anda
Tuhanku menunjukkan saya betul dengan yang salah
Berikan saya cahaya membuat saya kuat
Saya tahu jalan yang panjang
Membuat saya kuat
Kadang-kadang ia hanya terlalu banyak
Saya rasa saya telah hilang sentuhan
Saya tahu jalan yang panjang
Membuat saya kuat.

Jom menjejak malam ini malam ke 21


Imam Ghazali ra meramal jika ramadan bermula Isnin maka malam ke 21(malam ni )


Untuk maklumat Al-Qadar rujuk juga disini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan