Sabtu, 18 Disember 2010

Cuti & exam @ berkursus




CUTI

Yer benar cuti sekolah suatu bagiku suatu yang mencabar

Buat seorang bergelar Ayah ianya mencabar bagaimana nak manage masa anak agar diisi dengan kepelbagaian program meningkat upaya diri

Tidak sahaja berteleku di hadapan makhluk bernama TV

Alhamdulillah setelah Along dan Angah telah menyertai Kem Rakan Muda Bestari di permulaan cuti di Asahan Melaka sebelah Gunung Ledang kini 2 minggu pula bersama Kem Hafazan Di Danau Desa anjuran PUM..

Semoga cerah masa depan dengan dekat dengan Al-Quran

Ohya ibunya pula terlalu sibuk. Simpati sungguh dengan semangatnya mahu dan terus mahu belajar. Walau terpaksa 2 minggu diinduksikan KURSUS UMUM MSN di PD dalam masa yang sama sanggup berulang alik dari PD ke UM 3 kali menghadapi exam akhir semester. Syukran kepada JK HR MSN yang membenarkan.

Siapa lagi drebarnya jika tidak suami yang menemani selalu..masa ini nak rasa kemampuan sebenar V6 sebenar sejauh 110km sehala.

Ayah juga sibuk dengan jadual kuliah yang tiada henti dan menyediakan 2 modul sesi kerohanian untuk INDUKSI bagi 36 anggota baru MSN.. 1)Kerjaya adalah Amanah 2)Mengapa Aku disini.

Anak-anak selalu diperingatkan bahawa hidup kita adalah untuk beribadah adalah matlamat kita. Matlamat yang Allah telah setkan dalam Al-Quran untuk khalifah macam kita.

Ibadah adalah belajar. Ibadah adalah life style kita orang Islam sehingga mati. Sebab itu ibu belajar mengejar cita dan begitu ayahmu. Tiada pilihan melainkan kejayaan dan kesungguhan.

Kesian juga mereka kurang dapat berjalan macam orang lain.Kekadang along ada bercerita kepada ku bahawa kawannya ada ke London bercuti dan ke Paris dan sebagainya.

Ermm namun alhamdulillah Water Challey telah dapat ditempah bermula 27 dan 28 Disember 2010 dapat kami anak beranak berkumpul dengan TENANG dan BAHAGIA untuk santai bersama

Kami sedar 2 anak sulong dan Angah akan masuk asrama tahun hadapan..

Hanya tinggal 2 orang sahaja akan menemani di rumah iaitu Izzul Hafeez dan Izzul Abror..

Yang pasti rasa rindu pula menggamit kepada along dan Angah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan