Ahad, 17 April 2011

2 hari bersama atlet Sukma Terengganu

"Terengganu Hanelang" laungan 100 lebih atlet SUKMA Terengganu di Akademi Binaan Malaysia (ABM) Hulu Terengganu.


Bermula 14-16 sesi 1 dan sesi ke 2 pada 21-23 April 2011 April khamis hatta Sabtu ana ke Tganu menerima jemputan dari MSNT sebagai spiritual coach atau pembimbing kerohanian untuk Kontijen Terengganu bagi SUKMA 2011 di KL sebelum ke KL bermula 2-12 Jun 2011 Sukma Terengganu.




Syukran di atas kepercayaan MSNT seperti tahun-tahun lalu..Peluang mendekati golongan atlet tidak boleh dilepaskan begitu sahaja..
Syukran Tuan Haji Zainal dan kasnya buat  sifu Tuan Ibni Amin Busu Timbalan Pengarah MSNT serta urusetia di sana. Memang lebih lagi atlet selain latihan fizikal dan mental mana mungkin kekuatan kerohanian boleh dipinggirkan atau disirnakan sedangkan ianya asas kejayaan dan kecemerlangan muslim


Pastinya 2 hari yang padat dengan pelbagai aktiviti..Ada kuliah Kerohanian dengan tajuk "Kekuatan Kerohanian antara realiti & fakta" seterusnya "Ibadah : Visi Hidup" &" Tips Kekuatan Kerohanian" disamping bersolat berjemaah dan solat hajat. diselang seli dengan zikir munajat.


                                Tuan Hj Zainal memberi motivasi sebelum berakit di sebelahnya Ibni Amin


  berdoa sebelum berjuang berakit rakit ke hulu
                                                            
Sesungguhnya 2 hari yang padat dengan pelbagai aktiviti pastinya menceriakan dunia kekuatan antum..


Semoga Allah berkahi method dakwah kepada adik-adik baru mewarnai dunia atrlet mewakili Darul Iman sekaligus mempertahan kejuaraan pada 2 hingga 16 Jun 2011 nanti. Jaga solat dan penuhi perkampungan di UKM nanti dengan mengimarahkan surau Kolej Za'aba dalam berjemaah solat fardhu. Nanti kan pendektan tazkirah ringkas namun padat dengan Tips Kerohanian dalam pencarian sebuah kekuatan menggapai kecemerlangan..


berakit hampir 3 jam menysuri SgTerengganu dari Jenagor




Apa itu ABM dan ketahui ABM terbesar dan tercanggih adalah di HULU TERENGGANU..

rujuk ABM.http://akademi-binaan-malaysia.blogspot.com/2008/01/akademi-binaan-malaysia-timur.html

Tiada ulasan:

Catat Ulasan