Khamis, 28 April 2011

Wanita-Ibu,isteri, bagaimana mahu memahamimu!

Sesungguhnya setiap hari mendatang merupakan perjalanan kerohanian. Hidup ini akan menjadi cukup bermakna sekiranya dilihat pada skop mata hati.Sudut yang jarang diimplementasikan. Ramai suka melihat pada fizikal semata-mata. Maybe pada jumlah wang atau jumlah saiz rumah atau sebesar mana keretanya atau harganya! 

Ana selalu mahu belajar sesuatu dari setiap langkap kehidupan dari pengalaman orang mahupun peribadi... 

Perkara yang berkaitan WANITA adalah sesuatu yang unik bagi seorang LELAKI. Banyak hadis kisah berkaitan mengenai wanita pada pandangan nabi saw ..

Namun insan bernama WANITA tetap di hati ini..ibu, zaujah (baca :Isteri), adik perempuan mahupun anak perempuan dan sebagainya..


Ya Allah jadikan diri ini berkemampuan melaksanakan tangungjawabnya kepada isteri yang menemani perjalanan hidup Norrul Huda Ngah dan ibu yang sudah meniti usia tua..kredit buat ibu mertua Hjh Maimunah yang kini menetap sementara di Bukit Jalil dan ibunda kekasih hati Hjh Halimah. Hati kecil secara tiba-tiba teringat nenda Al-marhum nenda Hjh Rajiah Bandaro Sutan (Selayang) dan Al-marhum Hajjah Bainun Melaka..

Ya allah luaskan kuburan mereka dan luaskan dengan rahmatMu ya Rabbal Alamin

Adakah benar ana seorang lelaki memahaminya mereka?  lihat tips di bawah
  1. Bila seorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.
  2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.
  3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).
  4. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian

Nak tahu info seterusnya sila baca di sini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan