Rabu, 15 Jun 2011

SUKMA 2011- Antara Method & Peluang Da'ie (1)

Pengalaman mengendalikan program kerohanian Spritual Strenth(SS) sebelum pertandingan sudah ada. Namun bila bermedan dan bergelanggang,jarang sekali berpeluang.

Ini merupakan pengalaman ke 2 selepas Sukan Negara Umat Islam 2005 di Arab Saudi.  
Mana tahu SEA Games di Indonesia 2011 ada peluang. 
Jika ianya arahan atasan maka SYMP kena diamalkan..apa tu SYMP. En Ali dari MSNT tersenyum sambil info Saya yang Menurut Perintah(SYMP) ..kalimah keramat untuk anggota perkhidmatan awam..saya tersenyum tanpa kata-kata

Namun SUKMA ke 14 kali cukup menarik untuk dikongsikan bersama mana tahu jika ada pandangan atau idea lain yang boleh berkongsi mahupun dicerahkan.

Sebenar Skuad Kontijen Terengganu sudah kali ke 3 menjemput saya untuk bersama membentuk satu pasukan yang kuat dan mencakupi kekuatan kerohanian. Selain kekuatan fizikal oleh jurulatih yang dilantik termasuk kekuatan minda strategi setiap pasukan.. Namun kekuatan kerohanian juga tidak dipinggirkan .
Idea asal dari En Ibni Amin dah dapat dirasakan manisan di tahun ke3 walaupun diperingkat awal ada kesukaran dari semua peringkat. Yerla tentu pelik bila bersukan kena jaga solat, kena jaga zikir dan macam-macam lagi..

Ini bukan mudah. 

Kolabirasi dengan dari pengurusan MSNT, pengurusan.pengurus, jurulatih dan para atlet amat didambai walau saya bukan orang Terengganu namun mereka boleh terima bahkan menyambut baik..


TAHNIAH & TAHNIAH..ada sambungan...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan