Isnin, 1 November 2010

Perjuangan "Melaksanakan kata-kata"


Pelajaran yang paling penting adalah bagaimana untuk melaksanakan segala kata-kata.

Sepertimana kata Rendra, seorang penyajak ulung dari Indonesia, "perjuangan adalah perlaksanaan kata-kata".

Bersama-Nya. Bersama Dr Burhanuddin Helmy, Ahmad Boestamam, John Lennon Che Guavara.

Dan yang paling penting bersama Muhammad SAW dan Ali bin Abi Talib.

Selamat jalan kepada Allahyarham Ustaz Haji Razab Abdulah. Beliau merupakan Imam Di masjid Kg Batu Batu 5 Jalan Ipoh KL. Al-Fatihah. Teringat semasa diri ini masih kecil namun kelibatnya selalu terbayang dalam hidup ini. Caranya mengimami solat kekal segar dalam minda bawah sedarku. Semoga jasanya mengalirkan pahala yang besar buat dirinya di alam sana.

Takziah juga kepada Encik Nong yang kematian ibu tercinta di Kota Rembau Negeri Sembilan. 3 kenderaan ke sana, ana bersama sekeluarga ke Rembau setelah menyaksikan anakanda ku menyertai pertandingan Azan peringkat PASTI Puchong di UPM ( Tak sangka dapat pingat Perak)..Hadiah nya pergi mandi sekuarga di kolam Ayer Panas..

Presiden Kelab berkata bahawa Ibu Encik Nong mahir dalam membuat lemang.....
Semoga ruhnya di tempat Alah di kalangan As-Solihin. Mereka 4 beranak dan Encik Nong bahawa Ayahnya telah meninggal semasa dia berusia 5 tahun.
Ini maknanya ibunya yang meninggal dalam 80 tahun sudah lama bersendirian berjuang membesarkan 4 orang anak..jika sekarang tentu sukar dan payah...

Yer benar perjuangan dalam melaksanakan kata-kata bukan mudah bagaikan dikata atau bagai di ceramah (jika anda penceramah la...)

Itulah jasa seorang yang bernama IBU O IBU

..Ayah bagaimana pula..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan