Ahad, 14 November 2010

Atlet Billiard Masuk Islam!




MASHAD (Iran):

Pemain billiard tersohol dunia, David John memeluk Islam dalam satu upacara di bandar Mashad, timur laut Iran.Upacara itu turut dihadiri oleh Ketua Pendidikan Jasmani, Ali Saeid Lou dan Imam Sayyed Reza Taghavi, menurut Taqrib News Agency (TNA).David pernah menjadi juara EBSA, kejohanan billiard popular di peringkat global, pada tahun 2002 dan 2003.

Sebelum ini, adik ipar bekas Perdana Menteri Britain Tony Blair, Lauren Booth, memeluk Islam selepas menziarahi makam Fatimah al-Masumeh di bandar Qom, Iran sekembalinya ke Britain baru-baru ini.
Booth, 43, wartawan penyiaran di Press TV, saluran berita bahasa Inggeris Iran adalah adik kepada Cherie Blair, isteri bekas perdana menteri Britain itu.

"Setelah menziarah makam Fatimah Al-Masumeh itu, saya merasa suatu kejutan spiritual, nyaman dan tenteram," katanya kepada akhbar The Mail.

David John menukar namanya menjadi Davood setelah memeluk Islam (Davood sama dengan David mengikut nama Iran).

Beliau berkata, "revolusi terjadi dalam diri saya ketika saya sampai di Mashad. Saya berharap bahawa selama ini saya boleh menjadi seorang Muslim lebih baik," katanya.

"Saya pernah menjadi jurulatih di Dubai, Qatar dan Bahrain untuk beberapa tahun dan selama itu saya sudah begitu akrab dengan Islam," tambah David.

"Ketika saya datang ke Iran, saya tertawan dengan budaya Iran dan setelah menuju ke Mashad saya memutuskan untuk memeluk Islam," tegas David.

Imam Sayyed Reza Taqhavi mengucapkan selamat kepada kemasukannya dalam Islam sambil menyebut, "pandangan kita terhadap Non-Muslim dan Muslim adalah bersifat kemanusiaan."

"Menghormati semua manusia adalah salah satu peraturan dalam Islam," katanya

rujuk http://freemalaysiatoday.com

______________________________________________________________

Ulasan

Masuk ISLAM bermakna telah berjumpa dengan 1Keyakinan
Manusia sedang dilanda krisi keyakinan yang tidak kesudahan
yang muslim tak yakin kepada din sendiri
yang non muslim tercari-cari lalu berjumpa..contoh di atas

Semoga Pemenang Bronze SEA GAMES 2009 Ricky Yang disiplin (Ball Pool Single) juga diberi hidayah urntuk menjadi saudara kita..
Ameen




Tiada ulasan:

Catat Ulasan