Selasa, 18 Januari 2011

i-Pad gaya canggih menuju... !!




GENERASI TABLET

SELEPAS telefon pintar seperti iPhone dan Blackberry menjadi salah satu lambang gaya hidup masa kini, komputer tablet pula menjengah pasaran dan menjadi gajet yang mengujakan para penggemar teknologi.(ternampak pengacara TV3 memakainya ketika siaran di waktu pagi)

Apple sebagai peneraju telah memperkenalkan iPad bagi melengkapi senarai gajet pintarnya yang menjadi koleksi penting penggemar jenama itu yang selama ini ’taksub’ pada iPhone dan iPod Touch.

Dikenali sebagai komputer tablet dalam kalangan pengguna secara umum, jenama Samsung pula tampil dengan Galaxy Tab diikuti Playbook oleh Blackberry yang memberikan tawaran hampir sama.

“Walaupun iPad yang saya beli merupakan versi pertama dan tidak dapat digunakan untuk membuat panggilan telefon, saya masih membelinya walaupun ketika itu jenama Galaxy Tab menawarkan kelebihan itu. Kata salah seorang muda mudi apabila di tanya hal ini.

“Tujuan utama saya memiliki iPad adalah untuk hiburan. Selain permainan saya dapat berhubung dengan rakan-rakan melalui rangkaian Internet dan perhubungan sosial seperti Facebook,” katanya.


“Internet penting untuk sentiasa kekal berhubung. Selain itu dengan kelebihan navigasi, ia memudahkan pergerakan saya menerusi laman peta yang antaranya menyediakan maklumat mengenai restoran-restoran menarik di lokasi terdekat.

“Walaupun harganya agak mahal, tetapi secara keseluruhan perkhidmatan yang ditawarkan amat memuaskan,” katanya.

-------------------------------------------------------------------

Begitulah komentar remaja pewaris kepimpinan negara satu hari nanti

Apa yang penting ialah kesaeronokan dan hiburan!

Anda dan anak-anak anda bagaimana ?


Fikirkan sebelum tidur malam ini satu malam di tahun 2011

Tiada ulasan:

Catat Ulasan