Isnin, 14 Mac 2011

Ummah Di Sungai Long



Benar sebenarnya menyampaikan ISLAM walau bagaimana caranya adalah UNIK kerana kita yang menyampai kene berfikir kreativiti, susunan point dan method penyampaian seterusnya...

"Ustaz,inilah kali pertama secara rasmi ceramah keagamaan di Surau Ar-Raudhoh Bandar Sungai Long," kata Hj Suhaimi menyapa jumaat lalu...
tergambar pelbagai perasaan di hati ini..Ada juga macam ini di kawasan negeri Darul Ehsan ini.

Petang Ahad 13 Mac bergegas bersama 2 puteraku Izzulhafeez dan Izzurrahman bersama kuda hitam ke sana..alhamdulillah inilah pertama dapat masuk ke Sg Long tidak lain hanya berdakwah.

Jam 9 malam tepat baru dapat berhenti semoga Matlamat Hidup Sebagai Hamba Allah yang Beribadah, Hamba yang bersyukur senantiasa dan hamba berzikir seharian menjadi ingatan bersama.

Semoga ceramah " Matlamat Sebuah Kehidupan" menyegarkan kawasan minoriti Melayu Islam di Parlimen Hulu Langat agar terus bersemangat berjuang mengingatkan terus mengimarahkan rumah Allah..

Apabila mendengar penerangan beberapa Ajk Surau ketika minum malam tergambar betapa sukarnya mereka cuba memulakan surau dan pengimarahannya dengan sekeliling kawasan surau adalah kelompok Cina yang belum Islam..

Ana mencadangkan "Why not antum gunakan pendekatan makkiyah..buatlah kuliah seerah, kaji dan kaji bagaimana akhlak Nabi saw dan methodnya dakwahnya ketika di makka selama 13 tahun Nabi saw.."

Maybe Ajk kena buat lawatan ke kawasan minoriti Islam seperti di kepong Jinjang dan juga Seputeh..majoritinya non muslim..sebagai pencerahanku lagi..

Itu perkongsian ..Sharing Is Caring

Bagaimana anda di kawasan Anda yang majoriti muslim..sudah bersahamkah untuk perjuangan Islam..!

Atau tiada apa-apa peranan sebab tak mahu berperanan!

Tepuk dada tanya Iman..namun kene contohi haji suhaimi,iskandar welsh dan hj zakaria

Tiada ulasan:

Catat Ulasan