Jumaat, 5 Oktober 2012

Lambaian ZulHijjah

Alhamdulillah syukur kini sudah di penghujung bulan zulkaedah.. kerja-kerja berkaitan Majlis Ibadah Qorban (MIQ) masih diteruskan. Hati ini teruja kepada AJK terpilih dimana mana masjid dan surau yang bertugas untuk ummah untuk menghidupkan syiar agama yang besar ini. terasa rasa menzahirkan pengorbanan telah bermula dengan ke sana sini menjayakan syiar nabi ibrahim ini.

Bilangan bahagian qorban utk MSN pun sudah hampir penuh 21 bahagian iaitu 3 ekor manakala untuk alternatif di Kemboja masih dibuka sehingga 20 Oktober 2012. Hanya RM 260 yang pahalanya untuk diri sendiri, kiranya berkemampuan ianya jatuh sunnah yang diberatkan. Ganjaran untuk diri sendiri takkan tak nak kot!


Syukur tahun ini penyertaan semakin bertambah. Fokus membentuk jatidiri warga sukan telah mula semakin lancar. Modul garis panduan ibadah Atlet atau dikenali sebagai GAPI telah masuk fasa seterusnya. Seolah-olah barisan Panel Kajian Syariah JAKIM seakan tidak sabar bertemu wajah berhujjah bersama sinergi dengan Ketua Panel GAPI lantikan MSN Dr Irwan Subri USIM pada Disember ini. 

Semoga UHEI semakin matang menerjah reruang dalam dunia sukan. Tahun depan 2013 pastinya dengan SUKMA dan beberapa penganjuran sukan oleh MSN di mana UHEI wajar bermedan dan beraksi sama naik dalam memperkenalkan kekuatan kerohanian dalam menjati wajah sebenar atlet negara. ia masih jauh namun kami telah mula melangkah ke depan.
Ungkapan jazakallahu khairan kasiran kepada Ybhg Datok Seri KP dan semua pengarah terutama Tuan PBT encik Ab Rashid Yaakub yang selalu memberi harapan dan dorongan menjayakan usaha ini.

Hasrat EMAS menuju Rio 2016 dengan perkasa kerohanian sudah mula sejak kepulangan london 2012. tugas ini besar namun keyakinan bantuan dari Allah tak pernah luntur. Anda ingin membantu kami Ayuh ! Pengorbanan sudah bermula Jom!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan