Jumaat, 4 Februari 2011

Info Penting dari ILMAM



Pertubuhan

Ikatan Lepasan Mahasiswa Mesir ( ILMAM )


www.ilmampusat.blogspot.com / e-mail : ilmampusat@yahoo.com
Kepada

sesiapa yang berkenaan;


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Tuan / Puan,

Kenyataan Media Berkenaan Isu Di Mesir Terkini

Hasil daripada komunikasi dengan persatuan Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) yang menaungi lebih 5000 orang pelajar di Mesir semalam, beberapa perkara yang dibincangkan dan mesti diambil tindakan segera bagi menjamin keselamatan dan kebajikan kepada rakyat Malaysia lebih 10 000 orang yang berada di 10 negeri seluruh Mesir.

Berikut adalah pendirian kami;



1- Menggesa Kerajaan Malaysia membawa balik seluruh pelajar Malaysia di sana bukan menghantar ke negara-negara jiran atau ke kawasan setempat yang dikira selamat kerana keadaan yang berlaku telah menjalar ke seluruh negara jiran dan seluruh Mesir. Tindakan ini juga dilakukan oleh beberapa negara lain seperti Britain dan lain-lain selepas melihat situasi disana yang semakin bahaya.



2- Kerajaan Malaysia mesti memberikan keyakinan kepada seluruh pelajar bahawa mereka yang dibawa pulang, boleh kembali untuk menyambung semula dan menamatkan pelajaran mereka.



3- Harapan kepada seluruh media, sila dapatkan maklumat yang tepat supaya tidak berlaku pencanggahan dan menambahkan keruncingan bagi pihak pelajar dan keluarga mereka. Boleh dapatkan maklumat secara langsung dari Presiden PMRAM, Ustaz Shahrizan bin Mohd Hazime +20113771841.



4- kami telah menubuhkan Unit Aduan Dan Maklumat khusus bagi isu ini untuk menyalurkan maklumat terkini mengenai pelajar, keadaan dan kebajikan untuk pelajar Malaysia di sana . Sila hubungi ;

Juga boleh menghubungi Bilik Operasi Mahasiswa Mesir Selangor, Bangunan MAIS, Shah Alam, Selangor. Selama 24 jam di talian: 03-55143520/3534/3538/3539/3576.

Akhirnya, kami menyeru kepada rakyat Malaysia supaya mendoakan kesejahteraan rakyat Malaysia di sana. Dan kami akan membuat kenyataan dari semasa ke semasa.

Sekian, Terima Kasih.

Yang menjalankan tugas

Mohd Farhan Bin Madzlan

Timbalan Presiden

Ikatan Lepasan Mahasiswa Mesir (ILMAM)


Salinan kepada;


- Presiden ILMAM

- Setiausaha ILMAM

- ILMAM negeri-negeri


Tiada ulasan:

Catat Ulasan