Isnin, 22 Ogos 2011

Sahabat jumpa 'setahun' sekali


Seperti biasa datang sahaja bulan ramadan,

musim kerancakan kuliah semacam tumbuh cendawan selepas hujan.keperluan tenaga pengisi tazkirah amat didambai.

Lokasi lembah klang amat memerlukan tenaga dai'e. Bayangkan jumlah setiap agensi kerajaan mahupun swasta itu belum campur dengan surau dan masjid yang memerlukan untuk tazkirah terawih samada kena jadi imam atau tazkirah sahaja.

Pada tahun ini seperti biasa group  Darul Iman akan turun KL.
5 Sahabat orang utnuk bersama menjayakan misi dakwah. Ianya diketuai oleh ustaz Saari Zulkarnain.Mereka tinggal di sebuagh rumah selesa wakafan dekat BTHO.

Sejak 3 tahun senantiasa ana bersama kepada mereka untuk mengisi program kuliah sekitar lembah klang. Kira ana seperti jadi broker ustaz pulak. :-) dapat pahala free ajer.

Siapa tak nak pahala ! Syarat kena ikhlas sahaja..

Antara yang takdapat digambar ialah dapat bertemu dengan ustaz zakaria di medan baru dan us shaari zulkarnain di saba' resotoren depan Lrt setiawangsa. beliau merupakan sepupu zaujah manakala us zul adalah rakan sebilk di kusza juga naqib usrah dahulu.

Allhamdulilah sempat mendengar 15 minit baki tazkirah beliau mengenai nasib ahli neraka allah..ceramah bermula selepas witir dalam jam 10mlm hingga 10.40mlm

Subhanallah..!

Ini pertama kali dapat berjumpa hanya sms sebelum ini penghubung diri..

Dapat bertemu sejurus tamat adalah spirtual hapiness kemudian disantuni ajk surau dalam moreh seperti hj ayub dan pengerusi Tuan Azri  terus dapat tarikh kuliah baru iaitu 26 Jumaat malam sabtu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan