Rabu, 27 Oktober 2010

Ambilah Iktibar !


Jumlah mangsa yang meninggal akibat gempa bumi berskala 7.2 skala Richter diikuti tsunami yang melanda Kepulauan Mentawai, Sumatera Barat, hingga Selasa (26/10/2010) malam, bertambah menjadi 112 orang.

Sementara jumlah yang dilaporkan hilang mencapai 502 orang, namun ada yang mengatakan mencapai ribuan orang.

Usaha untuk menghantar bantuan ke lokasi bencana masih tergendala akibat cuaca buruk di perairan laut Mentawai.

Sementara itu, 9 orang sukarelawan dan wartawan maut ketika berada di sekitar Mbah Maridjan, pusat gempa Gunung Merapi,kerana disembur awan panas dari gunung tersebut , Selasa
(26/10/2010).


Walaupun diaorang benci dengan kita, isuhangat merasa bersimpati kepada mereka yang terkena bencana tersebut, janganlah kita berperasaan ‘padan muka diaorang’ kerana segala yang berlaku adalah atas kehendak Allah. Mungkin esok atau lusa kita atau keluarga kita yang kena, tak kena tsunami atau gempa bumi, kena bencana lain pula.
----------------------------------------------------------------------------

Pihak Kelab Kebajikan Sukan MSN mahu dan sudah merancang membawa ahli kelab ke Bandung tahunahadapan. Ana telah cuba mengenal pasti tempat pasentren nntuk di lawati. Akhirnya kekecohan berlaku ( siu Indo-Msia) maka kami mengambil keputusan atas dasar keselamatan dan visa pun payah nak dapat.

Semoga dapat mengambil iktibar dan gunakan KUASA MINDA dan iringi dengan minda segar bahwa ini adalah sign from Allah supaya terus TAAT dan Tinggalkan Larangan nya!

Jangan-jangan ini BALA dan MUSIBAH..apa beza ribut di dungun dan jerebu yang tetiba mendatang di selatan tanahair..

Anda dan saya bersama berfikir..Sesungguhnya ALLAh emamng sayangkan kita dan sayangkan IMAN kita..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan